sweet pink makeup

(Klicka på de små bilderna för att se större!)

1. Börja med en ansiktscreme som ger fukt åt huden
så att inte sminket börjar se torrt och tappar glansen
2. Som nästa så lägger jag med ett täckstift bara på ställen där det behövs.
För att huden ska få andas så mycket som möjlig använder jag detta endast och ingen foundation.
3. Sen lite shimmer puder som jag lägger på kinderna, lite i pannan och på hakan
4. Ett måste före man ska lägga på ögonskugga är att dra med ett
läppbalsam en gång över ögonlocket, ett jättebra tips för att få skuggan att hålla!
Paletten jag använder:
5. Lägg först en väldigt ljusrosa skugga över hela ögonlocket
6. En mörkare nyans som du suddar lite innåt
7. En lila i globlinjen för att markera lite bättre och få lite mera färg.
Sudda lite ner mot hörnet på yttresidan av ögat och lite upp mot ögonbrynet
8. För att få lite lyft så lägger man en ljus hudfärgad nyans under ögonbryndet
och suddar lite neråt.
9. Sedan en dipliner för att markera ögat
10. Ögonbrynspenna i brunt och kom ihåg att borsta ut ordentligt så att det ser naturligt ut.
11. Lite svagt med svart kajal på insidan vi undrefransraden.
13. Och tillsist mascaran. Börja inifrån och gnugga lite uppåt och utåt.
13. Tillslut på med lite naturfärgad läppglans
Klart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback