Fest sminkning

Jag ska ge er lite tips på en festsminkning nu då..
1. Först lägger man på en foundation t.ex. roll'on true match som jag använder. Och då det är till fest lägger jag ett jämnt tunt lager i hela ansiktet.
2.Sen lägger jag på puder lite i ansiktet med en borste (man behöver faktist inte lägga mycket) det här från dermoshop ett solpuder tycker jag själv är jättebra.
Kuva
3. Lägg på en rouge inte så mörk rosa så det skär för mycket och inte för jätteljus. När man lägger på den så sug in läpparna som en fisk så ser du bäst var den ska sitta. Dutta den lätt i runda rörelser.
4. Sen bestämmer man seij för en nyans jag ska ge tips på två olika som passar bra till fest och är fina: Den först är en mörkare typ en mörk grå eller mörk brun med glitter i så ser det också festligare ut. Lägg på ögonskuggan över hela ögonlocket . sen tar ni en ny ögonskugga i samma färg men ljusare. Den lägger man lite in mot ögat och suddar ihop det med resten så att det inte blir några kanter och likadant utåt från ögat. Gör det lite som trekanter. Sen tar man en hudfärgad ögonskugga elr bara lite glittrig och suddar den lätt under ögon brynet och ner till resten.
Den andra är en silvrig och jätte enkel man bara lägger en silvrig och glittrig ögonskugga över hela ögonlocket och suddar det upp till ögonbrynet.
5. Lägg en svart kajal för att rama in ögat mera. Och om man vill lägger man dip-liner också men det är inget måste.
6. Sen bara böj och lägg på mascara på ögonfransarna. T.ex. den mascaran jag använde i vardagssminkning eller den här:
hoppas ni förstod säg till om ni behöver bättre förklaring på något ska jag ta bild elr nåt å visa.

Kommentarer
:)) säger:

kan du ta o göra bilder på resultatet ? :D

2010-12-31 | 14:19:57
lexi säger:

sv: det kan jag väl :)

2011-01-01 | 14:00:24
Bloggadress: http://alexandraerika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback