Vardags Sminkning

Jag fick kommentar att tipsa om t.ex. sminkningar så nu ska jag berätt hur jag gör en vardagssminkning själv:
Först börjar jag med att lägga lite foundation bara på sådana ställen där det behövs (t.ex. under ögonen, finnar elr liknande) för då det bara är vardags lägger jag inte i hela ansiktet.
Jag använder Roll'on true match, det går bra att ta med fingret lite också.
Sen lägger jag en ljus ögonskugga i en nyans nära min hudton för att det inte ska sticka ut så mkt men ge lite glans. Hittade ingen bra bild på en sådan men här syns några ganska hudfärgade nyanser.
Till sist böjer jag bara ögonfransarna och lägger på denhär mascaran. Den är jätte enkel billig men också bra ögonfransarna blir jätte fina.
Imorgon får ni tips på en Fest sminkning istället.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback